Verse vis in Den Helder

Najaar 2010 benaderde de gebroeders Gerssen ons met het verzoek na te denken over een complete restyling van hun bestaande huisstijl.

 

De visverkoop vond toen nog plaats in een eenvoudige houten viskraam aan het Marsdiepplein, maar de plannen voor moderne nieuwbouw waren in een vergevorderd stadium. Met de bouwtekeningen in ons achterhoofd ontwierpen we een conceptplan voor de nieuwe huisstijl. Het lag voor de hand te kiezen voor kleuren die bijna elke viswinkel hanteert. Blauw en rood (misschien in combinatie met zilver en wit).

 

Ook het bestaande logo had deze kleurstelling. Voor ons alle reden een ander pad te bewandelen. We deden onderzoek naar andere kleurmogelijkheden. We bekeken of er behalve het uitgekauwde  rood-wit-blauw-pad ook andere combinaties waren met eenzelfde associatie. We zochten kleuren als uitgangspunt die naast vis- en visverkoop ook associaties oproepen met Den Helder, de Noorzee, het strand en de duinen. In het beeldmerk van het logo zien we een vorm die doet denken aan een vis maar ook een golfvorm zit er in. De twee delen kunnen worden gezien als een overgang van water naar land (strandkleur). Maar ook zien we er de visvorm in. Het ene moment in het water en daarna op het bord. (Logovorm vis in twee delen) (als gefilleerd eindproduct).

 

Nadat de huisstijl was uitgeweekt ontwierpen we o.a. een nieuwe site, de belettering voor de nieuwe viswinkel, banieren, uitnodigingskaarten en enorme fotowand met historische foto’s die de geschiedenis van het familiebedrijf in beeld brengen. Benieuwd geworden naar het resultaat? Rij gerust eens langs het Marsdiepplein in Den Helder voor een heerlijk vers gebakken visje.

Terug naar homepage